PL EN
Ustawienia prywatności
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Aby uzyskać więcej informacji i spersonalizować swoje preferencje, kliknij „Ustawienia”. W każdej chwili możesz zmienić swoje preferencje, a także cofnąć zgodę na używanie plików cookie 
na poniższej stronie.
Polityka prywatności
*Z wyjątkiem niezbędnych
T T
Grafika dekoracyjna

POWERBANK / kino w plenerze

Treść

W lipcu zapraszamy na 4 seanse filmowe: zawsze w czwartek, zawsze o 21. Pokazy będą się odbywały pod chmurką, ale atmosfera raczej nie będzie tylko letnia – w repertuarze ważne tematy, wielkie pytania, duże emocje. Dobór filmów nawiązuje do treści wystawy „POWERBANK / siła kobiet”.
  
Spotykamy się na podwórku Domu Esterki, ul. Krakowska 46 (w razie niepogody przenosimy seans do Ratusza, pl. Wolnica 1). Filmy w oryginalnych wersjach językowych z polskimi napisami. Wstęp wolny.
Pięć nieokiełznanych dziewczyn, pięć żywiołów i jedno silne pragnienie – wolności. Jednak w świecie, w którym ciągle pokutuje przeświadczenie, że kobieta powinna „znać swoje miejsce”, bohaterki będą musiały zaryzykować wszystko, aby żyć po swojemu.

Miriam Synger jest silną kobietą w patriarchalnej społeczności. Walczy o swoją tożsamość ortodoksyjnej Żydówki, która chce mieszkać we współczesnej Polsce. 
Miriam jest matką pięciorga dzieci, która ma poczucie misji. Chce pokazać, że życie żydowskie jest wciąż możliwe w Polsce. Pochodząca ze zasymilowanej polskiej rodziny, jest trzecim pokoleniem ocalałych z Holokaustu. I uważa, że ​​Polska nie jest wielkim cmentarzem.

Wojna widziana oczami kobiet: reżyserki i jej tytułowej bohaterki, tłumaczki w bazie ONZ. Aida desperacko próbuje nazwać i powstrzymać wydarzenia, których grozy nikt nie chce przyjąć do wiadomości – w Srebrenicy zostanie zamordowanych ponad 8 tysięcy bośniackich muzułmanów, mężczyzn i chłopców. Szukając w tłumie męża i synów, wierzy, że uda jej się kogoś przekonać, komuś wytłumaczyć, wybłagać jeden podpis, wynegocjować życie.

50-letnia Hatidze mieszka ze schorowaną matką w górskiej wiosce. Utrzymuje się z produkcji miodu. Nie wykorzystuje jednak pszczół, respektując przyrodę i zasadę „połowa dla mnie, połowa dla was”. Pewnego dnia do jej okolicy wprowadza się wielodzietna rodzina. Nowi sąsiedzi również zaczynają hodować pszczoły, ale szacunek zastępuje twardy biznes i maksymalna eksploatacja. Czy Hatidze uda się zmienić ich podejście?


Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach programu Narodowego Centrum Kultury Kultura - Interwencje. Edycja 2022